Finał Wojewódzkiego Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego -
Białystok 24.05.2005 r.
Drużyna Zespółu
Szkół Zawodowych Nr 4 w składzie Marek Dowgiało, Rafał Lisowiec, Mariusz Wróblewski
zdobyła trzecie miejsce w Wojewódzkim Młodzieżowym
Turnieju Motoryzacyjnym. Drużyną opiekował się Aleksander Gryc.
Pomyślnie przeszła eliminacje szkolne i zakwalifikowała się do
finału na szczeblu wojewódzkim. Brąz zotał wywalczony z pośród 20 drużyn z
20 szkół
ponadgimnazjalnych województwa podlaskiego. Nasi chłopcy zdobyli 62
punkty.
Gratulujemy
i życzymy dalszych sukcesów.

Pan Aleksander Gryc odbiera puchar.



CELE TURNIEJU
- Popularyzowanie wśród młodzieży szkolnej znajomości przepisów o ruchu drogowym i wiedzy motoryzacyjnej.
- Propagowanie kulturalnego i bezpiecznego zachowania się jako uczestnika ruchu drogowego.
- Propagowanie i popularyzacja wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy
przedmedycznej.
- Propagowanie sportów motorowych.
ORGANIZATORZY TURNIEJU
- Turniej organizowany jest przez Polski Związek Motorowy.
- Współorganizatorami Turnieju są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Komenda Główna Policji, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzkie Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego - wraz z odpowiednimi strukturami terenowymi.
- Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu sprawuje nadzór pedagogiczny nad przebiegiem Turnieju. Wspiera finansowo działania organizacyjne turnieju.
- Współorganizatorem Turnieju jest Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, które udziela wsparcia w organizacji i przeprowadzeniu turnieju oraz reprezentuje WORD-y w Krajowym Komitecie Organizacyjnym.
Przebieg poszczególnych konkurencji i ich ocena.
- W eliminacjach wszystkich szczebli i Finale uczestnicy oceniani są indywidualnie na podstawie wyników pytań testu. Za prawidłową odpowiedź na każde pytanie uczestnik otrzymuje 1 punkt (max. 20 punktów). Czas rozwiązywania testu 30 minut. W konkurencji testu ocenia się sumę punktów uzyskanych przez każdego uczestnika drużyny.
- Sprawdzian z umiejętności rozpoznawania części lub podzespołów z nazwy lub funkcji w pojeździe, mających wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i prawidłową eksploatację pojazdu, polega na rozpoznaniu 6 części lub zespołów. W odpowiedzi należy podać nazwę części lub podzespołu jego funkcje i ewentualne skutki niesprawności. Za prawidłową pełną odpowiedź na każde pytanie uczestnik otrzymuje 2 punkty. Za odpowiedź niepełną 0,5 do 1,5 pkt. Brak odpowiedzi 0 punktów. Za zwycięzcę w tej konkurencji uznaje się uczestnika będącego reprezentantem drużyny, który uzyskał największą liczbę punktów.
- Sprawdzian z udzielania pomocy przedmedycznej. Uczestnik (lub drużyna) ma do wykonania jedno zadanie praktyczne z udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej. Ocenie podlega prawidłowość wykonania czynności i jej opis. Punktacja od 0 do 5 punktów. Czas wykonania próby określa zespół sędziowski. W przypadku przeprowadzenia tej konkurencji przy użyciu sprzętu komputerowego i fantoma, zwycięża drużyna, która popełniła najmniej błędów wg wydruku komputerowego.
- Sprawdzian z umiejętności obsługi pojazdu samochodowego. Ta drużynowa konkurencja polega na jak najszybszym i prawidłowym wykonaniu określonego zadania z obsługi pojazdu, zgodnie z instrukcją
organizatora. Zasady punktacji określa zespół sędziowski.
- Jazda sprawnościowa motocyklem. Startuje wytypowany przedstawiciel drużyny. Punktacja wg zasady 1 sek. przejazdu 1 pkt. Za każdy błąd (podparcie, strącenie, ewentualne poruszenie pachołka, upadek) dodaje się 5 punktów. Za ominięcie lub pomylenie trasy dodaje się 150 % liczby punktów uzyskanych przez najlepszego zawodnika w tej konkurencji. Start na sygnał startera - pojazd musi być ustawiony przed linią startu. W przypadku falstartu dodaje się 10 punktów. Meta - czas na mecie liczy się w momencie zatrzymania pojazdu tak, aby linia mety znajdowała się między osiami pojazdu. Zwycięża uczestnik, który uzyskał najmniejszą liczbę punktów.
- Jazda sprawnościowa samochodem. Punktacja i zasady jak w
punkicie 5.
- Za zwycięzcę Turnieju uznaje się drużynę, która uzyskała największą liczbę punktów.
<powrót>
|